josvaneyck.reismee.nl

Dag 21 DT 20120705 Het laatste stukje terug naar huis in Pfalzdorf. 78 km

Heel veel zin om het laatste stukje te fietsen had ik niet. Het was prachtig weer dus waarom niet lekker van de zon genieten?

Nee, nee, tot en met de laatste dag je tour helemaal volbrengen.

Henrian nam de bagage mee. Dat scheelde mooi een kg of achttien. Ik zou nu moeten vliegen.

Niks was minder waar! Het weer was warm, de lucht zwaar en broeierig. Elke trap kostte energie. Als ik door de bossen fietste was het meteen een stuk aangenamer.

Ik snapte er niets van, maar het ging zonder bagage vandaag lastiger dan de andere dagen met.

Zal wel tussen de oren zitten.

Uiteindelijk was ik toch binnen vier uur thuis.

Ook daar was het huis weer versierd. Wat is Henrian toch een schat!

Ik was koud binnen, toen Jan al kwam vragen hoe het geweest was. Ja dan kun je natuurlijk uren vertellen.

Een ding is zeker..... Ik zou morgen zo weer een dergelijke tocht willen maken.

Maar er staan andere leuke dingen gepland.

Henrian pakt de caravan in en morgen gaan we heerlijk saampjes vakantie vieren in de Morvant te Frankrijk.

Henrian ik wil je op de site bedanken dat je zo fantastisch mijn gekke bezigheid zo positief hebt ondersteund.

De reismee.nl blog werkte heel eenvoudig en mijn dank dat jullie zoiets hebben gemaakt.

Dan wil ik de mensen van Velomap ook een compliment maken voor de geweldige GRATIS kaart. Echt, elke weggetje stond erop. Ook al ging het soms mis..... dat lag meestal aan mijzelf omdat ik, eigenwijs, een achteraf niet te fietsen weggetje had ingevoerd.

Mijn fiets heeft het ondanks een kapot lager in een trapper voortreffelijk gedaan. Ik zweer bij de Rohloffnaaf! Of ik volgende keer nog mijn roltas met alle kampeerspullen mee neem?????????

Ik denk het niet. Het ter plaatse vinden van een slaapgelegenheid was zo eenvoudig ennuh..... een normaal bed is en blijft comfortabeler dan een Thermarest matrasje op de oneffen grond.

Tja dit was het dan.

Als we terug zijn van vakantie zal ik eens kijken of ik van deze blog een boek kan maken.

Alle volgers.......Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

aart

fijne vakantie en geniet van de Tour! kus aart

Robert, Lily en Philip

Ja, heel graag tot een volgende keer.
Wij hebben er enorm van genoten.
Veel plezier in Frankrijk en de groeten aan de voor ons bekenden aldaar.
We zien jullie vielleicht wel weer op LBN.

Hermine (L)

Hallo Jos,

GEFELICITEERD!!!!! geweldig, wat een prestatie.
Heel leuk dat ik je heb kunnen volgen!
Geniet van je vakantie en........
UITRUSTEN!!!!!!!!!!!!!!want Lourdes staat voor de deur en dat is ook een HELE "TOUR"

groetjes, tot in september!

HERMINE

Wilma en Paul

Geweldig gedaan jungske.
Geniet SAMEN van de vakantie in Frankrijk.
Vergeet je fiets niet mee te nemen.
We hebben genoten van je verhalen.
groetjes en tot kijk.
wilma en paul

Renate

Ha Jos nog even een berichtje van mezelf. Ik heb enorm genoten van je manier van schrijven. Heerlijk!! En wat een prestatie zeg, daar mag je super trots op zijn! Geniet nu lekker samen met Henrian van jullie welverdiende vakantie!!
Tot snel enne een mega dikke knuffel van Sven én van ons x x Hugo en Renate

Titus

proficiat Jos met je outstanding performance.
je wijsheid brengt me veel leesplezier en overpeinzingen.
wie veel reist kan veel vertellen en dat heb je met smaak gedaan.

Petu

Lieve Jos
Geweldig was het om je reisverhalen te lezen! Super bedankt. Zo heb ik toch zittend in mijn luie stoel kunnen genieten van het fietsen van jou. Ik ben je daar zeer dankbaar voor!
Geniet van je vakantie met Henrian, tot een volgende keer....

Corry Sanders

Proficiat Jos,
Ik heb geweldig genoten van jouw fietstocht en ik zie uit naar het boek dat verschijnt !!!!
Geert en ik vertrekken 30 juli op de fiets naar Berlijn,en hebben mede door jouw inspirerende verhalen nog meer zin te vertrekken.De fietsreis naar Lourdes vorig jaar hebben wij ook gemaakt na het lezen van jouw verhalen.
Ja Jos jij inspireert zowel een koor als fietsers,bedankt, en een heel fijne vakantie samen met Henrian.

Nel en Piet STeegh

Hallo Jos
Ja hoor als mosterd na de maaltijd. Maar toch niet minder van harte gefeliciteerd met het behalen van deze prestatie. Het dwingt bij ons heel veel respect af....Wij hebben 2 dagen gefietst in totaal 50 km: Piet had 'n spiertje opgezet en dat belemmerde de derde dag fietsen en ik heb een elektrische fiets dus ik had (daarom) geen problemen........!!!!Geniet van jullie vakantie en heel snel tot ziens Een welverdiende dikke kus van Nel (en een stevige hand van Piet!!)

jung Jacobs uit Geleen

Alle bewondering
Heel knap

Groetjes van Jung

Harry C.A. Daudt & Marie-Jose

Een website met kuren?

Jos, een pluim voor het volbrengen van deze Rome - reis.
Je leek -even- uit ons oog, maar beslist niet uit....ons hart.
Een goede vakantie gewenst voor jullie beiden in de Morvan.

Robert

Ik schreef je dit bericht op 13 juli, maar kennelijk ontving je het niet. dus alsnog via deze weg:
"dag Jos,

een geweldig resultaat. Van Harte Proficiat met wat je gedaan hebt. Je blog staat nu nog niet op de website, maar dat komt nog.

Fijne terugreis naar Duitsland.

Robert"

Intussen zijn we weer terug uit Noorwegen. Het was fantastisch.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!