josvaneyck.reismee.nl

Dag 008 Lichtenfels Bad Berneck 62 km

Volgens het weer bericht is het vandaag de laatste hete dag.


Hotel Bellini van de Italiaan had geen ontbijt. Daarvoor moest ik naar een broodjeszaak tegenover het Italiaans restaurant. Overigens gisterenavond heerlijk gegeten!Die broodjeszaak was nog gesloten toen ik wilde vertrekken.In mijn stuurtas had ik nog twee broodjes van gisteren. Het broodje met kaas was nog wel te eten. maar dat met worst heb ik toch maar weggegooid.Dan maar op een broodje fietsen. Natuurlijk niet goed,maar ik ging er vanuit dat ik onderweg wel wat zou tegenkomen.


Terwijl ik heerlijk langs de Main fietste en soms over prachtige bruggetjes moest, verliepen de eerste twee uur zonder problemen.



In Burgkundstadt zag ik een Mc Donald. Haha daar hebben ze heerlijke koffie en verse ontbijtbroodjes. Ik heb zelfs “Rührei mit Speck” gegeten. Nog een glas sinasappelsap en Josje kon er weer tegen.


Toen ik de Mc Donald verliet, sloeg ik bijna achterover van de hitte.In het restaurant was een heerlijke Airco. Buiten was het inmiddels 34%.


En dan begint het gevecht met de hitte weer. Aanvankelijk ging het nog wel, maar ik merkte steeds opnieuw dat de krachten als los zand tussen de vingers, wegvloeiden. Elk stukje schaduw was welkom.



Ook vandaag zou ik de 100 km niet halen. Nou maar kijken hoever je komt.


In Kulmbach ben ik van de route gegaan. Via een prachtige weg kwam ik in Trebgast. Daar had ik gisteren willen overnachten.


Toen ik het dorpje binnenreed, herkende ik het onmiddellijk. Hier was ik als eens geweest.Ik had er een paar jaar geleden een openluchtvoorstelling gezien.


Ik heb een aantal jaren de generale repetities van de Bayreuther Festspiele kunnen volgen. Voor deze gen.rep. waren kaarten beschikbaar, via allerlei mensen die iets te maken hadden, of te maken hadden gehad met de Festspiele. Het laatste jaar dat ik er geweest ben kreeg ik van enkele leden van de FKKvereniging Bayreuth een aantal kaarten gehad. Ik ben ze daar nog steeds dankbaar voor. Voorheen kreeg ik de kaarten van MJ. De kaarten kostten niets en je zag en hoorde een betere voorstelling, dan tijdens de premiere. De voorstellingen waren compleet en de zangers hadden geen last van premiere druk.


Ik kan me een voorval herinneren tijdens “Tannhaüser”. Na afloop van de eerste akte was een van de gasten niet zo enthousiast over Tannhaüser, toen gezongen door een Australische heldentenor. De gast liet zijn ongenoegen horen door een Boe geroep.De toenmalige intendant Wolfgang Wagner, draaide zich om, stond op en sprak met bijtende toon: “ Will der Buh Rufer sich sofort bei mir verfügen, sonst geht der zweiter Akt ohne Publikum weiter!” Zo had ik nog niet vaak iemand horen spreken, maar hij had wel gelijk. Het was een generale repetitie en daar hoor je als publiek geen openbaar kritiek te leveren.


Terug naar Trebgast. Ik had niet voor alle avonden kaartjes. Op een avond vond ik op mijn slaapzak een kaartje voor “Götterdämmerung” Als dank heb ik de persoon die voor dat kaartje had gezorgd, meegenomen naar het Openlucht Theater in Trebgast. Grappig he, hoe de herinnering weer helemaal terugkomt.


Bij het hotel waar ik dus niet heb overnacht heb ik een glas cola gedronken. Ik keek de waard iets te lang aan en hij wist meteen dat ik de lange afstandfietser was, die afgebeld had. Hij wist zelfs mijn naam nog.


De man vertelde dat het tot Bad Berneck nog wel te fietsen was met deze hitte. Verder fietsen adviseerde hij me niet: kon beter wachten tot morgen, dan zou het een stuk koeler zijn.


“Sie können natürlich auch hier übernachten!” Maar dat wilde ik niet. Ik wilde minimaal tot Bad Berneck komen.


De aansluiting terug op de route was niet zo’n prettig weggetje.



Hier was echt niet op te fietsen!


Nou de man had gelijk. De laatste tien km geen greintje schaduw. Bij de eerste de beste gasthof, die te koop stond, maar nog wel kamers verhuurde, heb ik aangebeld en daar schrijf ik nu mijn blog.


Het wordt ondertussen heel donker.... het zal wel snel gaan onweren.


Ik ga iets bedenken om de blog te plaatsen. Op dit moment heb ik geen internetverbinding.


Haus Kutscherstuben


Dag 008 Lichtenfels Bad Berneck 62 km

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!