josvaneyck.reismee.nl

Tocht met J. Kr.

Voor half negen vanmorgen wilde ik J. Kr. al bellen. Henrian hield me nog 10 minuten tegen. J. Kr. had geen plannen vandaag dus hij wilde wel mee gaan fietsen. Het voorstel om een uitgebreide rustpauze in te bouwen met koffie en ' Ein strammeer Max' trok hem over de streep.

Om half tien vertrokken we. Na 100 meter toch maar omgekeerd om iets warmers aan te trekken. De wolkenloze hemel was bedriegelijk!

Je hoeft maar 2 km van huis te zijn om je in een vakantiestemming te wanen. Via prachtige weggetjes door de bossen en langs kleine beekjes reden we via Uedem naar Xanten. Noordelijk van Xanten wilden we het veer naar Bislich nemen. ' Die Fähre geht erst Morgen' sprak de eigenaar van het naast gelegen cafe. ' Aber bis Morgen warten wir nicht!' 'Na.... Ihr könnt natürlich auch Schwimmen!'

We besloten de ' Damweg' te nemen en in Wesel over de Rijn te gaan. Een prachtige tocht door de uiterwaarden van de Rijn.

Eenmaal aan de andere kant hebben we weer, waar mogelijk, de dijkweg gefietst. Meestal verboden voor auto's.

Onze 'Strammer Max' hebben we uiteraard gegeten. Vraag me niet meer hoe het cafeetje heette.

Richting Rees ging de Dijkweg over in de ' Planetenweg' Met koperen bordjes werden steeds planeten genoemd.

J. Kr. had last van zijn zitvlak. Hij had onder zijn fietsbroek nog een sportonderbroek aan. ' Dunkt me de koekoek, dat je billen geirriteerd raken: gewoon met je blote billen op de zeem gaan zitten.'

' Tja kan ik me hier omkleden?' ' Ik ga er wel met mijn brede rug voorstaan' Hahahaha..... zo oud en nog schaamte dat er wellicht iemand iets zo kunnen zien. Tenslotte blijft er op de fiets niet zoveel over van je ....

Opmerkelijk hoe goed J. Kr. fietste. Bij de 100 km begon hij spontaan ' We are the champions...' te zingen.

Vorige week was ik nog ongerust omdat ik te weinig voorbereidings kms zou hebben gemaakt.

Van mijn val heb ik steeds minder last. Overigens, mijn linkerheup is nog steeds pimpelpaars.

Nog 10 dagen en de grote tocht gaat beginnen. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen.

De tocht is via facebook te bekijken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!