josvaneyck.reismee.nl

Dag 05 Rursee fietstocht

Er is iets misgegaan met het uploaden van dag 04. Als je de pagina selecteert, kun e.a. wel lezen. Weet nog niet hoe ik dat kan oplossen.

Linnich Pfalzdorf 101 km

Vanmorgen hield mijnheer Knop me gezelschap; zijn vrouw moest oppassen bij het kleinkind.

Ze had een aardige kaart voor me geschreven.

Liebe Familie Knop: Recht herzlichen Dank für Euere lieben Worten!

De route was voor een groot gedeelte gelijk aan de route van dag 01. De eerste 35 km waren best pittig. Meer klimmen dan ik had verwacht. Verder speelt de verkoudheid, die maar niet minder wordt, parten.Het eerste gedeelte wilde maar niet opschieten. Tegen 12 uur nog geen 50 km gefietst

Bij een bakker wilde ik een kop koffie drinken.

' Ich kann doch nicht eine volle Kanne Kaffee machen, denn Sie sind der erste der um Kaffee fragt'

Es dauert noch mehr als \'ne halbe Stunde, bevor Sie schliessen: Kann noch viel Kaffee getrunken werden. Ich hab Heute morgen fast 50 km gefahren, also eine Tasse Kaffee wäre nicht schlecht'

De dame murmelde wat en ging toch koffie zetten. Toen ze vroeg of ie smaakte heb ik toch maar aangegeven dat ik wel eens lekkerdere koffie had getronken. Hoefde hem niet te betalen.

Dan komt de diesel toch op gang. In een lekker tempo het tweede deel gefietst. Om 15.50 uur was ik thuis.

Mijn Rursee fietstocht zit erop.

Terugkijkend was het een fantastisch mooie tocht.

Wel heb ik steeds het gevoel gehad dat ik te weinig macht in mijn benen had. Realistisch klopt dat ook: was net een week ziek geweest en nog helemaal niet hersteld van mijn verkoudheid.

Ik had me intens verheugd op het samen fietsen met Paul, helaas kon dit begrijpelijk niet door gaan vanwege de ziekte van Wilma.

Waar ik me ook enorm op heb verkeken, dat waren de temperaturen. Als het in onze omgeving rond het vriespunt is, dan is het op 500 meter natuurlijk een paar graden kouder. Daar heb ik me echt op verkeken.

Mijn volgende grote fietstocht start 13 juni 2013.

Alle volgers hartelijk dank voor de leuke interesses!

Link naar Dag 05 Rursee fietstocht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!