josvaneyck.reismee.nl

Dag 04 Rursee fietstocht

Woffelbach Linnich 80 km via de Zuidzijde van de Rursee

Toen ik vanmorgen afrekende kon ik mijn ogen niet geloven: voor twee dagen ' Halb Pension' slechts € 72,-- . En het vier-gangen menu was ook gisteren weer overheerlijk!

Ik had gisteren nog een alternatieve route uitgezet; niet via de noordelijke kant van de Rursee maar via de zuidelijke kant. Ik moest dat weggetje bij het Landalpark vermijden.

Uiteindelijk ben ik daar precies uitgekomen. Nu zag ik dat ik tot dat punt 14,5 km had gefietst. Gisteren werd ik via de noordzijde gestuurd en was het aantal km identiek. Achteraf had ik de oude route kunnen fietsen.

Wat is het plotseling anders als de zon schijnt. Het meer ziet er prachtig uit, de huizen schitteren in de zon.

Vanaf de eerste km heb ik fietsers, wandelaars, joggers, etc.... Honderden mensen en ze hadden allemaal goeie zin!

Via Heimbach heb ik de Rursee verlaten. Daar gaf de navi aan dat ik links een kleine weggetje in moest. Natuurlijk zeilde ik de afslag voorbij. Eindelijk snelheid maken(afdaling) en dat voelt zo lekker dat .....

In Hausen zat plotseling een heel venijnig klimmetje. Ik heb de haarspeldbocht, de tweede....en toen kwam daar een groep mensen naar beneden lopen. Ik moest van de fiets.

' Was qualen Sie sich in diesem Alter!!' 'Nein nicht qualen aber die fünf schöne Frauen haben mir abgelenkt!' 'Ja,ja...... so jung sind Sie nun auch nicht?' Schätzten Sie mal' Zwei/drei und siebzig?' ' Nee so alt noch nicht. Bin siebzig!' ' Na dann müssen Sie ein bisschen Auf achten, wenn Sie stürzen.... 'ne Hüfte ist so gebrochen, Stop das qualen und fang an zu geniessen!'

Tjonge, jonge, gaat Josje ook nog over zijn leeftijd liegen....... Hoezo ijdel? Ach, een leugentje om best wil...

Het is een genot om met dat mooie weer door een bergketen te fietsen. Je denkt steeds:' Moet ik daar over?' De weggetjes, soms niet eens verhard liggen echt doordacht. Ze volgen meestal de rivier en slingeren door de dalen.

Langzamer, maar zeker worden de bergen lager. Het wordt steeds drukker en de route is door de zon, door de moeilijkheidsgraad en noem maar op redelijk goed te fietsen.

Om kwart voor drie bel mevrouw Knop in Linnich.

Ik kan weer bij haar overnachten.

Wel heb ik een andere kamer gekregen, zodat ik kan internetten.

O ja.... Cancellara ook nog zien winnen!

Klik op de link

Dag 04 Rursee fietstocht

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!