josvaneyck.reismee.nl

Dag 019 20120703 DOtzlar tot Fröndenbergen 121 km

Waaaaaaaauw ik ben bijna thuis!!!!!!!!!!!!!!

Hé dolle.... wacht even! Je bent pas aan de Ruhr en je moet morgen nog ruim honderd km naar de LBN en dan donderdag nog 78 km naar huis.

Leuk he!...... Maar tot de LBN kan niet zoveel meer gebeuren. Er is 20 km van de LBN nog de 'Eselsberg'maar je bent een ezel als........

Om vier uur was ik wakker. Shit!!! ik viel niet meer in slaap.

Dan maar wat internetten. Dat werkt zoals TV kijken op bed; val je ook meteen bij in slaap.

Vanmorgen zat ik niet alleen aan het ontbijt: en dat in een 'Privatzimmer'

Een man en vrouw, wat later bleek vader en dochter, gebruikten ook het ontbijt.

Er ontstond een wat twijfelachtig gesprek. De man, reeds zes en tachtig, was in de 'Krieg' in Venlo , Horst en Venray gelegerd geweest. Hij had daar het Horst en Peel offensief meegemaakt.

Was hij daar nou trots op of niet? Jos ben op je hoede.....zorg dat je geen verkeerd woord zegt.

Hij kwam terug op het Horst offensief. Nog niet zolang geleden is er een gedramatiseerde documentaire op TV geweest met Huub Stapel in de hoofdrol. Ik kan me nog herinneren dat ik de film zeer aangrijpend vond.

Gelukkig loste de oude heer het probleem zelf op! Hij was er niet trots op! Er gebeuren in het leven soms dingen waar je als 18-jarige knaap helemaal geen zeggingsschap over hebt. Laat staan een mening.

Ik ga graag een discussie aan, maar vanmorgen vond ik, dat ik toch wel op tijd op de fiets moest zitten.

'Frau Klein' had mijn bidon zo goed uitgewassen, dat ik na elke slok water, de zeepresten nog proefde.

Iets over negen zat ik op de fiets. Ik moest een klein stukje terug en zeilde heerlijk naar Bad Erleburg. Ik vertrouwde het niks, want volgens mijn gegevens moest een hele serieuze klim beklommen worden. Ja wel, na drie keer de verkeerde afslag op een rotonde in Bad Erleburg kon ik eindelijk omhoog.

De eerste vier km niks aan de hand. Ik klom niet snel maar de benen deden geen pijn en ik ademde vier trappen uit en vier trappen in. Toen ik op mijn hoogte meter keek gaf die aan vierhondvijftig meter. 'Tja , dan zal ik zo dadelijk wel boven zijn' Vijfhonderd vijftig meter.... de adem ging drie uit en drie in. Zeshondvijftig meter. De versnelling stond in de drie. 'Ik kan nog twee keer kleiner...'

Tergend langzaam kwam de top in zicht. Ik was best trots!

Een heerlijke afdaling naar Schmallenberg met vijf en veertig/vijftig zeilde ik naar beneden.

Toch oppassend bij de haarspelbochten. Je weet maar nooit....

In Schmallenberg... ik had ca. 25 km gefietst, toch wel een cola verdiend. € 4,-- ...ik begon even terug te rekenen naar guldens.

Wat toen gebeurde was één groot feest! Langs de doorgaande weg was een fietspad dat niet meer daalde en niet meer steeg. Waarschijnlijk een oud spoorlijntje. Zingend fietste ik het pad af, regelmatig meewarrend aangestaard door andere fietsers.

In Berge , één en zestig km, was ik zo enthousiast ( mijn vader zou zeggen: Woeaa is ie vwwreeid!' dat mijn dag niet meer kapot kon.

In Wennemen zocht ik de route van de 'Ruhrtalradweg'. Wat een ellende tot buiten Arnsberg was het alleen maar keren, draaien, stoppen, zoekken, noem maar op.

Ik ben absoluut geen stadsmens meer! Eindelijk had ik de route gevonden en kwam mijn gevoel van de afgelopen weken weer terug.

Het weggetje langs de Ruhr was soms zo smal dat uit veiligheidsoverwegingen aan de linker kant toch maar een provisorische balustrade was geplaatst.

Tussen de bomen kreeg je een prachtig panorama op de overzijde van de Ruhr.

In Wickede vond ik het wel genoeg, echter nergens een slaapplaats te vinden.

Ik ging weer op een terrasje zitten, bestelde een pot bier en vroeg meteen aan de waard of hij wellicht een overnachtingsmogelijkheid wist. Hij kwam terug met een telefoonnummer en het was meteen raak.

Twintig over zes reed ik het parkeerterrein op van Hotel Hans Ruhbrücke. Nimmer had ik zo laat een slaapplaats gevonden.

De kamer is prima, de douche zo groot, dat je erin kunt schaatsen. Eindelijk 'witte'handdoeken.

Ik heb voor het eten 'Sauerbraten' gekozen. Gewoon 'Draadjesvlees met rode kool' zoals 'Ons moeder' dat vroeger klaar maakte. Genietend van een heerlijk glas wijn ( tot de rand gevuld), denk ik aan morgen, als ik mijn schatje weer echt kan knuffelen!

Reacties

Reacties

Robert, Lily en Philip

De welgemeende complimenten van ons drietjes en een fijn weerzien met Henrian!

Titus

beste Jos
morgen je welverdiende hoofdprijs!

aart

vandaag reed je eindelijk een stukje dat ik ook goed ken bij Schmallenberg. prachtig gebied.ik krijg iedere dag meer behoefte aan vakantie, en niet alleen door jouw verhalen. wat mij betreft heb je het verdient om aan de eindstreep door 27 vrouwen geknuffeld te worden.

Thea

Lieve Jos, wel tien petjes af voor deze geweldige prestatie! Geniet nog van je laatste dag op de fiets en ik ben benieuwd of het thuisfront weer voor een leuke verrassing heeft gezorgd! Wij zullen er niet bij zijn,maar we hopen op een glorieuze thuiskomst! Fijn weer samen met Henrian! Fijne vakantie en hopelijk tot 7 augustus.
Liefs van Ad en Thea.

Branda

Lieve Jos,
Es Ist Vollbracht!
Chapeau voor je prestatie! Ik heb genoten van je reisblog met mooie foto's. Het zal wel afkicken worden, voor ons je blogvolgers, nu we niet meer dagelijks jouw belevenissen kunnen volgen. Ga nu maar samen met Henrian genieten van en fijne vakantie.
Lieve groeten, ook voor Henrian, Branda

Henriette

Fijn dat alles zo goed gaat en je straks weer bij Henrian bent.
Hoeveel km ´s heb je nu in totaal wel gefietst???
We zien elkaar snel
Groetjes Henriette ( en Jos die momenteel ook weer een tochtje fietst )

Gré

Haaaa.....
Je bent er bijna!
Genoten van je verhalen!
Fijne vakantie verder met Henrian.
Groetjes,
Paul en Gré

jos k

hoi jos,

je bent er bijna (2x) maar nog niet helemaal......

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie tot nog toe, en fiets morgen ontspannen de laatste etappe naar de speciaal voor jouw aangelegde Schwalbenweg

enne...... we begrijpen best dat je vanavond weinig tijd hebt om de blog te maken. .............!.

groetjes

jos k

jan leermakers

hoi Jos,

nog gefeliciteerd met deze mega-prestatie ! CU, jan.

agnes vlasblom

Hallo Jos.

You did it !!! Proficiat !
Heb al een idee voor je voor 2013 ! Fietsen van Parijs naar London ! Zal het boekje met de route na de vakantie voor je meenemen !
Wij hebben er vorige week "al " ca. 40 km. van gefietst op de Avenue Verde( een voormalige spoorlijn nu een riant fietspad ) van Neufchatel en Bray richting Dieppe !

Nu een hele fijn vakantie gewenst met Henrian en hartelijke groeten,

Agnes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!