josvaneyck.reismee.nl

Dag 013 DT 20120627 Regensburg Berg bij Neumarkt. 90 km

De campinggasten maakten zich vanmorgen zorgen: Die man alleen moet zelfs tijdens zijn vakantie werken. Gisterenavond zat hij achter zijn laptop en vanmorgen weer.

Ik heb ze toch maar even uit de droom geholpen.

De puinhoop in mijn tent was zo groot dat ik niet wist waar ik zou beginnen. Ik heb me vanmorgen de straf opgelegd om, als ik Berg haal, wederom op een camping te overnachten.

Janny en Govert kwamen rond negen uur afscheid nemen. Ik kreeg van Govert een zesje voor mijn werkzaamheden. Veel te hoog; was gewoon onvoldoende!

Om kwart over negen zat ik op de fiets.

Eerst even zoeken waar ik over de Donau kon. Na twintig minuten zat ik op de route. Het beeld, ik reeds noordelijk van de Donau was volkomen anders. Glooiende akkers met diverse soorten koren: haver, rogge, gerst en tarwe etc...

Vrij snel zat ik op de 'Naabtalradroute'. De route ging door het dal en zoals vanouds de fietsweg was weer fantastisch met hele fraaie nauwelijks toeristische dorpjes.

Net buiten een van de dorpjes waren de huisjes niet dieper dan drie á vier meter. Vast tegen de rotsen geplakt.

De Naabtalradweg liep rechts van de route die ik zelf had uitgestippeld. Ja, ja, het gevaar lag weer op de loer.

Hoe verder ik in het dal reed, hoe verder ik noordelijk fietste. Mijn route ging steeds verder Noord-westelijk.

Het leek allemaal goed te komen want er waren op mijn navi toeristische routes aangegeven die richting mijn eigen route liepen.

Natuurlijk waren die routes voor geoefende fietsers zonder bagage en met een eigen gewicht van 60 kilo en een carbonfietsje.

Ik had gisteren al wat last van een spier op mijn rechter onderscheenbeen. Hoe meer ik bergop fietste hoe meer last ik er van keer. 'Niet zeuren,het is niet anders!'

Met zestig km had ik er al schoon genoeg van; alleen maar klimmen. Af en toe een kleine korte afdaling en daar ging het weer. Er stonden borden langs de weg van 8 en 10 % helling.

Ëén keer heb ik honderd meter moeten lopen. Alsof ze me zo uit een beekje hadden gevist, zo nat was ik.

Bij 70 km begon ik al te kijken of er een Gasthof was waar ik zou kunnen overnachten.

Gek maar dan zegt het duiveltje in me: 'Je zou toch doorfietsen tot het einde van de route!'.

Vloekend, tierend, wanhopig, ik kan niet meer...kom Josje...niet opgeven. Zo sleepte ik me naar de tachtigste km.

Eindelijk een hele lange afdaling tot de camping. Hihihihi.... Het leek of ik redelijk fris aankwam.

Ik kreeg meteen een 'Hefeweise' en daarna nog een 'Helles' De rekening was onder een tientje:

Zal maar hier op de bank in slaap vallen? Had grote twijfels of ik mijn tentje nog zou opzetten.

Maar het is gelukt en zonder rotzooi. Overtuig je zelf!

Ziet erg goed uit! Niet.....Robert en Lily?

Reacties

Reacties

jos k

hoi Jos,

prima om toch even door te bijten. Zo ken ik je.

ps: Weet je nog: donkere tunnel, stoeprand, pats boem?
Dat heb ik vandaag zelf ervaren....!! in roermond.

veel succes en hopelijk morgen niet te veel klimmetjes.

jos k

aart

wat kun je toch zeer onderhoudend doch ook superdramatisch schrijven , het leest wer heerlijk weg.
sterkte morgen en zoek dan een leuke plek waar je duitsland italie kunt kijken

Robert,Lily en Philip

Jaaazeeker Sjoske. Zo strak als een harp zeggen we dan!
Het is wel grappig want ik was inderdaad heel benieuwd naar je tent. Heb je een luchtbed? Het lijkt op de foto een aangenaam dik matras in elk geval. Sweet dreams!

Marleen

Hi Jos, je hebt al een hele prestatie geleverd! Bewaak je grenzen!! Vergeet niet, je moet niets, alleen maar genieten!!

Sander

haha zo nejes ziet mijn bed er niet eens uit... alsof er een kwartje op kan stuiteren...;-)

Maaidje

De huishoudelijke taken moeten we toch maar enigzinds aanpassen........ Zo'n strak opgemaakt bedje lijkt me wel iets........ Slaap lekkerrrrrrrrrr.Knu f Maaidje

Gertjan

Dat afzien in de bergen komt me bekend voor, je wilt stoppen maar je moet toch door en uiteindelijk ben je dan toch weer blij dat je het gedaan hebt. Prachtige plaatjes daar onderweg dat moet genieten zijn.

Willy

Even had ik je niet gevolgd maar nu ben ik weer helemaal bij. Wat een mooie verhalen en foto's. Knap, je bent een kei. Vandaag eindelijk een prachtige dag, hopelijk ook voor jou. Veel plezier nog. Wij zijn er weer even van tussen, met de benenwagen.
groetjes
Willy

Robert, Lily en Philip

Ja, Sjoske, het is nu donderdagavond 22.30 uur en ik zit op jouw mail te wachten. We concluderen dat je gezellig ergens naar de wedstrijd zit te kijken. Het zal toch wel niets meer worden met Duitsland. Kom maar op met een update! We zijn er nu zo aan gewend dat het verslavend is. V.a. morgen gaan we naar Duisburg dus dan even geen berichtjes mee van ons. Je weet het: daar is geen wifi! Liefs van ons.

Ger

Hoi Jos, ik zag je profiel op Garmin, de laatste 40 km leek wel wat op het NK wielrennen, veel korte klimmetjes en geen tijd om te herstellen. Verstand op nul, blik op oneindig en door de verzuring heen blijven peddelen :-)
Blijf je volgen, veel succes !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!