josvaneyck.reismee.nl

Dag 010 DT 20120624 Munderkingen tot Dillingen 103 km

Mijn fietskleding was nog kletsnat! 'Daar ga ik niet mee aan tafel zitten'

Dus de gewone kleding maar aangetrokken, tot na het ontbijt.

Tilo en Karin kwamen bij mij aan tafel zitten. Wat een moed hebben die mensen gehad om half veertig, huis en haard te verlaten en met helemaal niets opnieuw te beginnen in zuid.west Duitsland. Voor hen telde maar één ding: Zorgen dat de kinderen een goede opleiding kregen.

'Chapeau, chapeau, chapeau!

Het was tien uur geweest voordat we op de fiets zaten.

Ik denk dat ik zo'n 10 km had gefietst. Toen ik ze inhaalde. Ze meenden dat ik sneller reed en daarom kreeg ik voorrang. De wind stond gunstig en het was net zo vlak als in Nederland.

Ik zat te zingen op de fiets:''Willst Du ganz die Welt vergessen, willst Du einmal ungemessen wirklich glücklich sein? Musst Du dich im Tanze drehen, Herz an Herz im Augen sehen, Seligkeit zu zweit....... '

Tilo was schuin achter me gaan fietsen en had zonder dat ik het in de gaten had een video opname gemaakt. 'Nou.... zal wel wat mooi's worden: Mijn gele trui, een valhelm eronder en zingend op de fiets! Hahahaha.....'

Op enig moment moest ik rechtsaf, waar zij rechtdoor gingen.

De route werd weer zoals alle dagen voortreffelijk aangegeven'

Ik had toch weer bijna vijfig km gereden voordat ik in Ulm was. Daar was het niet anders dan in Sigmaringen:nu stonden de brassbands elkaar te verdrukken. Ik moest stiekem lachen: De band die aan de beurt was speelde natuurlijk veel langer dan was gepland, dus moest de volgende ....... vul maar in. Ik zag half Ulm met een trompetkoffertje schouwen.

Ik had slechts twee van die slappe witte broodjes gegeten en had rond kwart voor een , wel trek in iets hartigs. Precies bij het meest toeristische punt ging ik Ulm in en moest € 5,-- voor een glas cola betalen. 'Lang leve de grote stad!'

Naast me aan tafel, zat een stelletje dat vast niet uit Ulm kwam, waarom niet....kan ik niet zeggen, maar je ziet het gewoon. Zij bestelde de salade, hij de Spätzle. Samen deelden ze elkaar's portie. Overigens....dat hebben wij ook weleens gedaan.

Ze hadden een manneke van amper twee, die steeds aandacht zocht; of misschien zocht ik wel de aandacht. Ik heb Florian, 'Deze vuist op deze vuist'geleerd. Ik moest het wel twintig keer herhalen. Het hele terras zong mee!

Het was bij Ulm zo druk op het Donaufietspad, dat ik wel een half uur nodig heb gehad om uit de stad te verdwijnen, weer zingend: 'Oh Blond oh Braun....'

De laatse dertig km heb ik bijna steeds door het bos gefietst. Helemaal niet vervelend, want daar was beter op de fietsen dan bij ons op de Meisenweg en de Schwalbenweg.

Plotseling had ik geen grip meer. Ik kon trappen wat ik wilde, maar geen weerstand. De ketting was eraf gelopen.

Nu even iets technisch: Op mijn fiets heb ik een excentrische trapas, daarmee kun je de ketting spannen. De ketting heeft natuurlijk tijdens zo'n tocht wel wat te lijden. De fiets weegt 16 kg, 17/18 kg bagage en ik nog eens een dikke 95 kg. Al met al er komen aardig wat krachten op die ketting. ( overigens ....Titus vroeg zich af, of het afgebroken kogeltje van de inbussleutel nog in de moer van de zadelpen zat: inderdaad ,dat zit er nog in.) De ketting lag er in een mum weer op, wat wil je ook bij zo'n technicus!!!!!!!!.

Mijn ritme was helemaal weg. Het duurde weer een half uur voordat ik weer zo lekker fietste als tevoren.

Het ene na het andere natuurtafereeltje kwam voorbij:

'De jonge zwaantjes waren er gisteren nog' sprak een tegemoetkomende fietser onthutst.

Kijk bij de foto's van vandaag en je ziet nog meer mooie plaatjes.

Dan kom je in Dillingen aan en kijk je de ogen uit. Wat een statige stad, blijkt een universiteitsstad te zijn. Wat voel ik me dan klein: Nog nooit van gehoord!

Net buiten Dillingen vond ik een slaapplaats in 'Gasthaus Zum Zoll'

Het wordt beheerd door Litouwers met de Duitse nationaliteit. Het schijnt dat er voor de oorlog aan de Donau tot ver in Oost Europa vele Duitse enclaves zijn geweest. Na de oorlog hebben de mensen die daar ooit gewoond hebben hun Duitse nationaliteit weer terug gekregen.

Nou ik kan weer uren 'lullen'met deze zeer aardige en symphatieke mensen.....

Mijn blog moet voor het voetballen klaar zijn, want de uitzending loopt via WIFI.

Reacties

Reacties

jos k

hoi Jos,
wat ben je laat vandaag! Ik zit al een uur te F5-en.
Telkens weer zo benieuwd naar je nieuwe avonturen....
Gelukkig proef ik uit je verslagen dat je er nog enorm veel zin in hebt.
Nog veel succes en geniet verder.

veel groeten

jos k

jos k

ps: heb ik ook zo'n excentrieke trapas?

Ria

Ha die Jos,

Ook chapeau voor jou! Genieten doe jij zeker. En wij genieten van jou boeiende verhalen. Erg leuk jou zo te volgen. De foto's spreken voor zich. Prachtig!
Veel fietsplezier voor de komende dagen en succes!

groetjes Ria uit Sint Tunnis

Philip

Zet hem op en veel succes:-]

Robert en Lily

De route op het kaartje is behoorlijk indrukwekkend! Ik word helemaal vrolijk van jouw verhalen. Erg leuk dat we zo mee kunnen leven. Fijne dag morgen en tot morgenavond maar weer!

jan leermakers

hoi Jos,

het weer was hier op je thuisbasis weer eens fijn: 14 graden, totaal bewolkt en de hele dag regen.Zo te zien heb jij beter weer, gelukkig maar. Veel plezier verder.

jan

Gina

Hoi Jos
Geweldig ga zo door,ik geniet ervan.

aart

heerlijk om zo achter je computer een beetje met je mee te kunnen fietsen. ik krijg steeds meer zin om naar de koers te gaan. en het was in ieder geval een leuke voetbalwedstrijd. daar heb je nu een paar dagen geen last van

Hermine

Hoi Jos,

Wat een mooie foto's, een prachtige route de Donau-
route. Leuk om te lezen dat je zo geniet en zo'n leuke contacten legt. (Florian........leuk)
Ik heb respect voor je!!!!!!

groetjes en succes!!!!!!!!!!!! Hermine

Tilo und Karin

Hallo Jos, wir sind wieder zurück vom Donauradweg.
Schön, dass wir Dich kennengelernt haben. Wir haben
viele Radler unterwegs getroffen, aber keinen singenden.
Du hast die gute Laune im Gepäck!
Weiterhin gute Fahrt und keine Pannen
wünschen Karin und Tilo

Tilo und Karin

leider gelingt es mir nicht 2 Bilder und ein Video von Dir
an deine email-Adresse zu senden
Gruß
Tilo

Michiel

Hoi Jos,
Ik begin bewondering voor je te krijgen. Doe het je zeker niet na. Dat je er veel plezier aan beleefd is in alle verslagen te lezen en aan de foto's te zien. Je bent nu op de helft, het terug tellen kan beginnen. Zie je graag weer eens.

Gert-Jan en Petra

Hi Jos, eindelijk ook een berichtje van ons. We proberen je regelmatig te volgen met je verhalen, dat lukt niet elke dag, vanwege natuurlijk drukke werkzaamheden, maar het is zo leuk om je te volgen en we hebben zoveel bewondering voor je, dat is bijna niet in woorden uit te drukken, laat staan zingend. We wensen je nog heel veel succes en een hele fijne tijd.

Heel veel groetjes van Gert-Jan en Petra.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!