josvaneyck.reismee.nl

Dag 004 20120618 Leimbach St. Goar 128 km

Of de duvel ermee speelt, maar ik was weer om half zeven wakker.

Gisterenavond had ik mijn fietskleren uitgewassen en te drogen gehangen in de badkamer.

Bbbr..... Wat koud... op het blote lijf. Na vijf minuten stond ik te dampen in de kamer. Werkt beter dan een droger.

De eigenaresse had het ontbijt al klaar gezet. Je kon er wel met drie personen van eten. Verder was er nog een dame die me gisterenavond al was opgevallen. Ze was uiterst vriendelijk: 'Haben Sie gut geschlafen?.... Soll ich Ihnen die Garage aufmachen? Kann ich behilflich sein beim pakken usw, usw.'

Daar geniet Josje wel van. Zulke mooie ogen, zo'n lief stemmetje, en zulk schalks lachje! Ik liet het me heerlijk aanleunen.

Uiteraard wilde ze weten waar de tocht vandaag naar toe ging.'Nein, dass würde ich nicht empfehlen. Da gibt's Steigungen bis 19%. Ich würde den Ahrtalradweg nehmen. Die ist wohl ein bisschen länger, aber auch ganz einfach!' Mijn antwoord kennen jullie al.

Voor negen uur zat ik op de fiets. Toch maar richting Adenau. 'Kom Jos je laat je toch niet zomaar......'

Twee km verder zag ik een fietsbordje: 17 km Altenahr. Ik ben onmiddellijk omgekeerd.

Wat een goede keuze! Ik fietste mee stroomafwaarts, geen auto te bekennen en nog tijd om even aan die mooie ....' Een volkomen gevoel van vrijheid om op maandagmorgen zo vroeg door het Ahrtal te fietsen

Binnen een uur had ik meer dan twintig km gefietst, zonder een trap teveel te doen.

Altenahr lag nog in diepe rust gedompeld.

Het fietspad ging van rechts naar links over de Ahr, prachtige bruggetjes, soms eenvoudig, soms kunstwerkjes.

Door het dal loopt ook nog een treintje. De signalering deed overigens wel de wenkbrauwen fronsen.

Is dit nostalgie?

Tot aan de Rijn heb ik door het Ahrtal gefietst. vier en veertig km lang.

Net voor Sinzig kneep ik in de remmen: 'Dat kan toch niet waar zijn! Heeft Titus zelfs zijn teken op de route gezet?'

Titus maak je geen zorgen: Ik heb even wat speurwerk gedaan. het was geen Godsgeschenk; slechts een T-shirt sticker.

Het verschil met het Ahrtal en het volgen van de Rijn was een verschil van dag en nacht.

Zo mooi de eerste vijfenveertig kms waren, zo bedroevend waren de volgende 40. Jullie kennen intussen mijn orientatievermogen. In de vreselijke stad Andernach reed ik verkeerd. In Koblenz raakte ik het spoor volkomen bijster. Veel automobilisten bracht ik in verwarring, terwijl ze de handen weemoedig tot de hemel reikten. Dwars door alle verkeersborden, verkeerstekens, en de boosheid van automobilsten, die niets van fietsers snappen, zocht ik mijn weg naar de Rijnoever. Het kwaad was beslecht.

Niet veel verder haalde ik een echtpaar in. Aan de Koga's zag ik dat het Nederlanders waren. Heel gezellig hebben ik samen met Lenie en Niek ander half uur gefietst. Zij hadden een hotelletje

op het oog in Boppard.

Ze gingen naar Salzburg. In Saalbach werkte hun zoon.

Even heb ik een lijntje uitgeworpen om ook in Boppard te overnachten. Achteraf , goed dat ik dat niet heb gedaan. Anders was mijn blog van vandaag nooit afgekomen.

Overigens Spaghetti Bolognese als voor gerecht en een Truitre voor nog geen € 15 valt niet te versmaden!

Heb kunnen handelen over de prijs van de kamer.

Reacties

Reacties

Wilma en Paul

Beste Jos,
Geweldig dat je dit weer onderneemt.
We genieten als we online zijn in Frankrijk van je verhalen, en drinken er een heerlijk wijntje bij.
Groetjes en sterkte voor Henrian want wat zal ze um misse.

jan leermakers

hoi Jos,

petje af voor je prestaties, maar ik geniet ook van je vlot geschreven reisverhalen en alle perikelen rondom het fietsen. Ga zo door !

Harry C.A. Daudt

Niet alleen vlot op de fiets...., maar ook met de pen.
Ik geniet van je toerverhaaltjes; want een toer...is het.
Geniet er maar van; blijf vertrouwen op je intuitie.

Overigens voerde ooit 'mijn eerste baan' als kwekeling-met-acte mij met het onderwijsteam uit Naaldwijk( met veel nonnetjes ) op een dag met de bus naar Altenahr en weer retour; het was '67 en veel gewend was ik niet.

aart

weer even ontspannen bij het dagelijkse verhaal van jos!
petje af vriendje!
verder mag ik hier van jos wat reclame maken voor het scratchconcert dat ik op 7 juli in kampen organiseer met allerlei klassieke highlights. ik zoek nog flink wat zangers. er komen ook canthonis-zangers. info en aanmelding op www.aartmateboer.nl onder scratch.

petu verbakel

Jos Wat ben je een kanjer! Ik geniet van je verhalen en de prachtige foto's, het ahrtal kent paul ook heel goed, maar dan met de auto en ik ernaast op weg naar Oberstdorf. Veel goed weer en een hele hoop plezier . Hatelijke groet vanuit Cadzand.

Robert, Lily en Philip

Ga zo door Jos. Jij geniet en wij genieten van je verhalen!
Groetjes vanuit Eindhoven

Titus

Goedemorgen Jos
not all angels come in diguise ;-)

Sander

haha, heb ik dan dus niet van n vreemde... die missende GPS chip in mijn hoofd voor het vinden van de weg..;-)

Dat maaltje ziet er errug goed uit! moeten we maar een keer op herhaling gaan (met de auto)

Henriette

Ben al benieuwd naar je vervolg verhaal.
Spannend hoor een soap op wielen.
Geniet van je maaltijden ...Ziet er toch geweldig uit!
Leuke foto s overigens , we kunnen echt meegenieten.
Vanavond zal ik je missen !!!!
Dag en succes bij de volgende dagen

Wendy

He die Jos,
We follow you...
hopen dat het perzikhuidje inmiddels hersteld is? Succes met de volgende kilometers...
groetjes uit Dongen

Dorothé en Nico

Wat een kanjer!!
We volgen je dagelijks met bewondering.

Liefs uit Veldhoven, ook voor Henrian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!