josvaneyck.reismee.nl

003 20120617 Nideggen Leimbach bij Adenau 76 km

Allereerst Hugo: Lang zal hij leven, lang zal hij leven!' Ja, ja, alweer 35 jaar. Vanmorgen om zes uur heb ik hem al een kaart gestuurd.

Vandaag voor de eerste keer alleen fietsen. Ik had op Google Earth al gezien dat het hoogte profiel er niet om loog. Voorbij Adenau moest ik een berg op van 600 en nog wat meters met een stijgingspercentages van 19 % . Ik heb aan Titus gedacht, want die zou voor me bidden.... dat zou ik vandaag weleens nodig kunnen hebben!!??

Het ontbijt was perfect. Het was geen enkel probleem om enkele dikke boterhammen voor onderweg te maken. Ik kreeg zelfs Aluminiumfolie.

Voor negen uur zat ik op de fiets. Ik had me er helemaal op ingesteld, dat ik vanaf vandaag alleen zou moeten fietsen. Kon ik van de route afwijken wanneer ik wilde.....Hahahahaha.

De eerste kms ging het al mis. In een heerlijk afdaling suisde ik naar beneden. 'Shit' afslag gemist.

Toen gaf de Garmin aan dat ik links moest: onverharde weg. 'Tja, toch maar proberen. Na 100 meter zakten mijn wielen zo diep in de slijk dat ik eigenlijk al niet meer kon fietsen. Maar Jos Kramer had gisteren nog uitdrukkellijk gezegd dat ik alleen de route mocht volgen. En omdat ik gespeend ben van eigenwijsheid, heb ik zijn raad opgevolgd.

Ik heb mijn route vervolgd totdat ik voor een hek stond: ' Wildschütz Tor' Ja,ja, je moet wel een rund zijn om daar door heen te gaan. Niet alleen mijn fiets, maar ook ik stond tot mijn enkels in de drassige grond. 'Jos Kramer , je kunt me wat, maar ik zoek een alternatieve route.'

Dat viel niet mee! ik raakte steeds verder van de route verwijderd.

Dan maar een nieuwe route tot Adenau ingeven. 'Dat wordt natuurlijk een route met verrassing, ik heb nu geen invloed meer!' De navi berekende razendsnel een nieuwe route. Juist vanaf het punt waar ik stond. Overigens ik wilde op dat moment wel heel graag van die weg af; de motorrijders scheurden langs me heen, alsof ik al op de Nurnburgring was.

Het binnenweggetje gevolgd en de eerste weg rechts. 'Shit, halfverhard, en het pad gaat zo de wolken in.' ' Toch maar proberen' Je raadt het al het werd weer niks. Veel te steil en dwars door de bushbush.

'Er zit toch ook een mogelijkheid op om de onverharde paden te vermijden!'

Die optie was gauw gevonden en er rolde eindelijk een te fietsen route uit. Vanaf dat moment ging het redelijk goed. Totdat ik links af moest en er een bord stond met een hellingspercentage van 14 %. Even diep adem halen en toch maar proberen. Het was tenslotte maar 3 km. Ja, ja, weer wat wijzer en een illussie armer: 2 Km heb ik het vol gehouden. Toen moest ik een paar honderd meter lopen. Van gif ging het toen plotseling heel goed.

Toen ik in het Ahrtal kwam had de politie voor ''mij speciaal het Ahrtal bij Schuld helemaal autovrij gemaakt. Het werd plotseling heel gezellig! Want er fietsten honderden wielrijders, gezinnetjes, gesoigneerde wielrenners en gepensioneerden met een e-bike.

Langzaam begon de pijp leeg te raken, Nog maar 2 km van Adenau verwijderd , zag ik een motor hotel. Daar ben ik gestopt en kon ik binnen mijn budget overnachten, eten en ontbijten.

Internetten gaat , maar telefoneren niet. Dus Henrian ik kan geen contact met je krijgen alleen via email.

Vanavond ik 'Nacken en Zalm in alumiuniumfolie!

Smakelijk eten!

Ps. Hier slaap ik

Ennuh... een mooi uitzicht

Reacties

Reacties

josk

hallo Jos,

zo te lezen denk je nog veel aan mij.......!!!

gr

josk

aart

ha jos , je bent lekker bezig , maar je moet natuurlijk wel een beetje rekening houden met je mogelijkheden! komen smsjes ook aan? heeft het nog zin om hier reclame voor mijn scratch te maken?

Titus

Hoi Jos
toezegging nagekomen (mèt een kaarsje bij Maria).
's Heren wegen zijn dus toch ondoorgrondelijk voor een bevlogen radfahrer met een tomtom maar je beschrijving en de foto's van je omgeving zijn adembenemend mooi.

Corrie Sanders

Dat is het mooie,op het eind van de fietsdag kom je toch weer goed terecht.

Lees met veel respect je verslag !!

Maaidje

Het Nederlands elftal heeft verloren en kan naar huis, maar jij boekt iedere dag een overwinning!
Slaap lekker en tot morgen.

Elon

Jij blijft eigenwijs de mensen met de elektromotor worden niet zo moe. Ik vind het steds fantastisch wat je doet. Het is heel interesant te volgen.
Succes verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!