josvaneyck.reismee.nl

De laatste voorbereidingstocht

Afgelopen zondag een tocht van 75 km gefietst met .....tig heuveltjes rond Sonsbeck.

Vandaag heb ik wederom met J.Kr. een tocht van 90 km gefietst.

Normaal zet ik een tocht uit die ik upload naar de Edge 705. Dat heeft als voordeel dat je op elk moment kunt zien, hoe ver je nog moet.

Vandaag hebben we zo maar ' ins Blaue hinein' gereden.

Via Bedburg-Hau richting Huisberden en Wardbeyen Kleve en Emmerich. Alleen maar autoluwe weggetjes. Buiten de bebouwde kom van Emmerich natuurlijk onmiddellijk de landweggetjes weer opgezocht. We kwamen in Netterden bij de brug van het grenskanaal. Als je de eerste etappe van vorig jaar bekijkt dan zie je een foto van dezelfde brug. Grappig.... ik was er nooit meer geweest. J. Kr. had wat last van een onwillige kuitspier. Ik moet zeggen dat ik me kiplekker voelde. In Kalkar hebben we bij de Italiaan een kop koffie gedronken. Ik zat te zingen en de dame van de ijssalon raakte meteen in vervoering. Ze vroeg of ik ook Italiaans kon zingen. Ik nam onmiddellijk haar hand vast en begon ' Che gelida manina' uit La Boheme te zingen. Er kwamen blosjes op haar wangen, Hahahahaha. Het laatste stuk naar huis ging over de Totenhügel' bij Neulouisendorf.

De klimmetjes gingen prima en ik voelde geen enkele verzuringen in de benen.

Kortom..... we kunnen er aan beginnen. Ruim 3800 kms aan voorbereiding. Nu nog zorgen dat ik mijn fietstassen met zo weinig mogelijk bagage inpak en a.s. vrijdag om exact 9.00 uur valt het startschot!

Reacties

Reacties

Frank

Mooi dat het zo lekker gaat Jos!
Succes met de grote tocht.

Wendy

Jos alvast succes met de tocht in German.
Wat wordt het morgenavond??

Wiel en Toos

Jos wij wensen jou een hele mooie ""fietsreis", doe vooral voorzichtig en wij reizen met jou mee.

Sander

Haha wat blijft ie toch een charmeur... en wat zal de dame in kwestie rode koontjes hebben gehad... een obade in het Italiaans, van een sportieve samaritaan...;-)

Succes!

Henriette

Vanaf deze plek wens ik je natuurlijk een geweldige tocht.
Niet te veel dames het hoofd op hol brengen met je liederen !!
en weer heelhuids thuiskomen .
We zullen je via de website volgen
Succes Henriette ( en Jos natuurlijk)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!