josvaneyck.reismee.nl

Susteren Pfalzdorf ca. 110 km Het werden er 126

J.Kr. gaat vandaag naar zijn ouders in Susteren. Ik vergezel hem tijdens de heenreis. 

Ik ga terug fietsen.  Ik heb op mijn edge 705 een tocht uitgezet van Susteren naar Pfalzdorf: 107 km. Het kan zijn dat ik  de route niet volg, maar ik heb nu in iedere geval een richtlijn.

Overigens heb ik de Velomapkaart op mijn Edge staan. Daar staan in tegenstelling met de Garminkaart alle fietsroutes op.

Wat een prachtige tocht. Ik zat meteen op de route. Al meteen ging het naar Susteren Heide en vanaf daar door allerlei landelijke weggetjes richting Melick Herkenbosch .

Net voordat ik over de grens ging, moest toch even de laatste Hollandse molen op de foto worden gezet.

 

Ik was nog geen 10 meter in Duitsland en het begon meteen te klimmen. Ook fietste ik een natuurgebied in en was het bos-heide pad halfverhard; gravel.

Je voelt je als een vogel zo vrij in die prachtige natuur. Het zal wel inbeelding zijn maar het  ongerepte natuurschoon ziet er meteen anders uit.

Geheel onverwacht  sta je voor een drie meter hoge afrastering  met bovenop de omheining km lang Stacheldraht, Stacheldraht und nochmal Stacheldraht.  Grappig..... hoe vaker je het woord  uitspreekt hoe snibbiger het gaat klinken.

 

En dan kom je in de buurt van Leuth in een natuurgebied , zo mooi dat zelfs het geluid van de fiets nog te veel is.

 

Prachtig, prachtig..... Toch waren er een paar weggetjes op de route die helemaal niet bestonden. Vooral bij Schloss Wissen, daar heb ik me een paar keer verreden.   

Niettemin voldaan kwam ik thuis met wederom 126 km op de teller.

Op facebook kun je de route terugvinden. 

We zitten boven de 3600 km voorbereiding. 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!