josvaneyck.reismee.nl

Dag 007 Hildburghausen Lichtenfels 54 km

De start verliep zoals elke dag: douchen, (natte) uitgewassen fietskleding aantrekken, tassen inpakken, ontbijten en wegwezen.


De eigenaar bood zelf aan om een foto te maken voor zijn hotel "Grüner Baum". Gisteren wilde ik mijn fiets tegen de Breugheliaanse muurschildering zette. Dat gaf eenzelfde reactie als wanneer iemand bij mij op de vleugel een kopje of glas zet.



Eigenaar Frank maakt op zijn site een link naar mijn blog, met als doel zoveel mogelijk fietsers te trekken. Ik heb hem maar in de waan gelaten dat niet iedereen naar Praag fietst en ook niet iedereen mijn blog leest.


De mussen vielen vanmorgen om 9.00 uur al van het dak, zo heet en zwoel was de temperatuur.


Het hotel lag ongeveer op de route dus die had ik zo weer te pakken.


Mijn Navi vraagt me telkens als ik van de route afwijk of de route herberekend moet worden. Dit doe ik nooit, want je weet niet welke route je dan gaat fietsen. Je zou weleens 100 km om kunnen fietsen. Enkele jaren geleden, toen ik mijn Garmin nog niet zo goed kende, deed ik dat wel. Ik weet nog dat Mieke helemaal tureluurs werd, als we na vijfentwintig km op dezelfde plek uitkwamen. Ook met Jos Kramer heb ik dit als eens meegemaakt.


Overigens ben ik tot nu toe zeer tevreden over de gpx routes op mijn Navi. Ik fiets weleens bij een kruising of splitsing verkeerd, maar dat komt doordat ik de schaal dat te grof heb gezet. Verfijnd op 50 meter zetten heeft alleen bij kruispunten zin. Normaal heb ik de schaal op 300 of 500 meter staan. Besluit ik om van de route af te wijken, dan zet ik de schaal op 800 meter of 1 km. Ik kan dan de route toch nog in de gaten houden.


Tot Meeder fietste ik steeds op een geasfalteerd bospad. Links keek ik dan tussen de bomen mooi het dal in. Door de begroeiing was de temperatuur aangenaam.



Ik weet niet meer welk dorpje dit was, maar deze foto heb ik genomen omdat de "zoei" midden door het dorpje liep. Het was weliswaar een beekje, maar het water zag er verre van fris uit.


Overigens, "zoei" is het Hellemondse woord voor "open riool" die in sommige delen van Helmond tot in de jaren zestig achter het huis liep. Moeten we Wim Daniels eens over laten vertellen.


Trouwens, toen ik in 64/65 van de vorige eeuw in de basisklas van het conservatorium zat, moest ik om wat bij te verdienen, de Televizier, de Eva en de Fix en Fox rondbrengen. Ook in de Waardstraat. Daar hadden ze toentertijd ook nog een echte "zoei".


Van Meeder naar Coburg brandde ik letterlijk van mijn fiets. Ik probeerde met zo min mogelijk energie te fietsen, maar dat lukte lang niet altijd. De steile klimmetjes vragen toch om wat meer.


De lucht was zo heet dat ie in je longen brandde., totaal zonder zuurstof. Je hoeft maar even de schaduw van de bomen te hebben en het voelde meteen anders. Je kreeg weer lucht en je kon weer kracht zetten.


De route liep mooi om de voorstad van Coburg. Een vieze stad maar het centrum was prachtig.




Een halve liter ijskoude cola hielp niet om mijn temperatuur naar beneden te brengen.


Ik had het besluit genomen om tot Lichtenfels door te fietsen en het verder voor vandaag voor gezien te houden. Fietsen in dit gebied en met deze extreme temperaturen is vragen om.....


Zie je wel dat ik naar alle goede raad die jullie me geven, luister!


Via het touristenburo vond ik op de Marktplatz boven de Italiaan een kamer. Ik moet wel morgenvroeg elders gaan ontbijten.



Deze foto wil ik jullie niet onthouden! Echt een heel mooi romantisch kamertje, ja zelfs met glas in lood ramen.


Tja en daar lig je dan alleen!!!!!!!


Dag 007 Hildburghausen Lichtenfels

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!