josvaneyck.reismee.nl

Dag 004 Germete Hann.Münden tot Lippoldshausen 100 km

Verbaasd was ik vanmorgen: In de “Frühstückszimmer” was de ontbijttafel volledig gedekt alleen voor mij.

Ik was de enige gast.

Een heerlijk ontbijt ja zelfs met zalm.

Ik kreeg van de Inhaberin een ontbijtzakje om broodjes voor onderweg in te doen. Ook was er extra fruit voor onderweg. Ik vertrok dus weer helemaal tevreden.

Een klein manneke van vier liep parmantig rond en wilde weten waarom ik met de fiets was. “ Haben Sie kein Auto? Mein Vater hat ein VW!”

Ik heb hem het liedje van Edwin Rutten: “Deze vuist op deze vuist” proberen te leren. Na een keer vond ie het wel genoeg.

Voordat ik vertrok, nog snel Sven heel veel succes gewenst bij zijn afzwemmen. Een Whatsappje is toch een uitkomst! Later hoorde ik dat het was gelukt. Proficiat Sven!

Bij het starten van mijn navi begon de route met 3 km van gisterenavond. Dus de route van vandaag zal wel een verkeerde datum hebben!

Het eerste deel van de route liep langs de Diemel

De rivier meandert noordelijk tot Bad Karshafen. Werkelijk tot daar geen auto gezien. Het fietspad, dan weer verhard dan weer onverhard, liep door het dal langs de rivier en door de bossen.

Al heel lang geleden moeten de bosweggetjes, die zo’n 10 tot 20 meter boven de rivier lagen, al zijn aangelegd. Af en toe kon je nog zien dan met grof geweld grote brokken rotsgesteente was verwijderd.

De bermen waren begroeid met veldbloemen. Voor mijn lievelingsbloem ban ik even gestopt.

Ik schreef Sander dat het vandaag een makkie zou worden, maar dat was toch niet waar. De hele route zat vol met hele korte venijnige klimmetjes.

Het was vandaag druk met fietsers. Niet alleen dagjesmensen, maar tientallen fietsers die een grote tocht maakten.

Ik sprak een stel uit Kassel die naar de Noordzee, Emden, fietsen. Later kwam ik een hele groep tegen en die fietsten naar Bremen.

Het gebied is helemaal niet toeristisch de dorpjes hebben vaak een Kurfunctie.

Bad Karshafen is jarenlang een hoog aangeschreven Kurort geweest. Pijnlijk om te zien hoe het verval daar de afgelopen jaren haar intrede heeft gedaan.

Door het centrum fietsend snoof ik de geur op van kebab. Na nog een rondje door het centrum gaf ik me over aan de `kebab.

“ Fünfzig kilo?” “ Was? Ich? Nein!” “ Nee, dein Gepack, Du selbst must doch wohl 100 kilo drauf haben!” “Nein, nein, nur 95 Kg!” “ Fahre mal zehn Tagen hinter einander, hast Du 10 Kilo weniger!” “Aber ich fahre 21 Tagen” “Hmmm.... dann wird deine Frau dich nicht mehr zurück kennen. Was darf’s sein?” Ik bestelde een kop koffie met een broodje Kebab.

Het broodje zag er aanvankelijk goed uit en smaakte eigenlijk ook wel, maar tijdens het eten dacht ik aan de zeer slecht verzorgde mond van de Kebabtenteigenaar; het broodje begon me steeds minder te smaken. Ik kreeg het gevoel dat het broodje met inhoud er net zo uit begon te zien als zijn onverzorgde mond vol rotte tanden. Ik heb het niet meer opgegeten.

De eerste 50 km zaten erop.

Het tweede deel volgde ik de Weser. Ook daar weer fantastische fietspaden. Het was nog drukker dan vanmorgen. De zuidenwind begon aardig op te spelen.

Hemeln was een prachtig dorpje, alleen maar Fachwerkhaüser.

Bij een pontje was een cafeetje. Er zaten honderden motorrijders. Ik had wel zin in een cola, maar overwegend hoe lang ik daar op zou moeten wachten, ben ik maar door gefietst. Exact om 15.00 uur was ik in Hann.Munden. Vanwege een wegversperring kon ik mijn route niet vervolgen en moest ik door de stad. Via een omweg kwam ik toch weer op de route naar Lipolshausen.

Ik wist dat er een klim zou volgen. Het venijn zat weer in de staart. Tegen vieren was ik bij Landhaus “Zur Brücke” De kamer is hagelnieuw, niet groot maar perfect.

Vanavond eet ik hier. Ik heb geen zin om nog een meter fietsen!

Wlan is er niet, maar er is wel een Lan aansluiting op de kamer. Ga dadelijk toch een nogeens vragen of er wat mogelijk is. Had ik toch maar een kabeltje meegenomen....

Terug beneden in de 'Biergarten' ontmoet ik Wolfgang. Een aardige man waarmee ik verder de gehele avond gezellig heb zitten kletsen.

Hij fietse een lang weekend. Hij kwam van Coburg.

OM 21.00 uur lang ik op bed............snnnnrkkkkkk!!!!

Dag 004 Hann.Münden Lippoldshausen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!