josvaneyck.reismee.nl

Dag 003 Lippstadt Germete_Warburg ca. 105 km

De klok heb ik bijna rond geslapen!

Ik heb het schijnbaar toch nodig.

Bij het ontbijt was voor drie personen gedekt: twee bij elkaar en eentje separee, maar toch aan dezelfde tafel. Waar ben ik gaan zitten? Precies..... je raadt het al.

Het echtpaar vond het niet erg, maar zetten de ontbijtbordjes en bestek wel bij elkaar: ' Ich hoffe, Sie fühle sich nicht beleidigt?' 'Nein, nein, lieber Herr, Ich hatte Heutemorgen noch Sand im Auge, als ich mich hinsetzte!'

De voorzet voor een gesprek was gegeven. Ze hadden overal in Duitsland gewoond. Uiteindelijk vertelde ie dat ze in Berlijn waren geboren.

Om 9.10 uur fietste ik bij ' Haus Im Grünen' weg. Een villa uit het begin van de twintigste eeuw, maar die door de aanleg van een autoweg, in de hogere klasse niet meer interessant was. En dan maak je er maar een pension van!

Haus im Grünen

Het verbaasde me dat in Lipperbrück zoveel woonbunkers stonden. Het leek erop alsof Lippstadt een na-oorlogs beleid had van. De ongeschoolde klasse allemaal naar Lipperbrück. Zoveel van die afschuwelijke bunkers stonden er.

Verderop fietste ik door de Lippedelta. Slingerend langs kunstmatig aangelegde meertjes, vanwege de grintafgraving. Bijna de rust verstorend van de vissers die doodstil aan de waterkant zaten.

Op dat moment komt er zo een gelukzaligheidsgevoel over je heen, dat is met geen pen te beschrijven. Je voelt je een met de rust en de natuur.

Zo af en toe stond er ook een boerderij; soms vervallen, soms geweldig mooi opgeknapt.

In een van de voorsteden van Paderborn was een hele curieuze sluis/waterval.

Alhoewel ik steeds op fietspaden bleef door het buitengebied, was er een drukte van jewelste. Sporters, braderëen, kanoclubs etc.etc... Achteraf bleek dat er een peciaal weekend was.

Schlossfesten Paderborn

Al snel ging de route zuidelijk links en rechts van de autobaan. Daar merkte je niets van. Werkelijk perfect aangelegd. Volkomen autovrij.

En plotseling kom je in het gebergte. De tijd heeft er stilgestaan.

Het klimmen ging tijdens de eerste kms perfect. Het was ook niet meer dan 2 a 3%.

Shit ploseling gaf de navigatie aan ' Batterij bijna leeg'. Dat gebeurde zo bij de 50ste km. Toch hield ie het nog vol tot aan de 73 ste km. Vanaf dat moment was ik onthand. Kwam waarschijnlijk omdat ik de ledverlichting op volle sterkte had gezet. Zou normaal ca. 15 uur mee moeten kunnen gaan.

Dit betekende dat ik bij elke splitsing moest stoppen om te lezen wat er in het routeboekje stond. Tja... is het voordeel van wat ouder worden. Je kunt geen letter meer lezen.

Nog erger: ik zou de volledige route niet kunnen uploaden. Hele dag verpest!

Ik vermande me en fietste verder met regelmatig een stop om het routeboekje te lezen.

Rond 16.00 uur was ik in Germete. In mijn telefoon vond ik het adres. Ik was de enige gast.

De pensionbaas gaf aan dat er 'leider' in Germete geen lokaal was om eten. Moest ik voor naar Warburg.

Zijn zoon had in de lange Strasse de Pils Quell. Daar kon ik uitstekend eten. Heb ik maar gedaan. Niet biezonder.

Dag 003 Lippstadt Germete Warburg

Omdat de route niet volledig wordt weergegeven toch nog een printscreentje hoe het had moeten zijn.

Ja, ja het lila stukje hoort er ook nog bij! hahahaha. Hoezo streber?????

Warburg Hansestadt

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!