josvaneyck.reismee.nl

Dag 001 Fietsen naar Praag Pfalzdorf Haltern am See 105 km


über 'Nachwuchs' brauch ich mich keine Sorgen zu machen!
Deze foto van mijn kleinkind Sven is enkele weken geleden gemaakt. Zijn school fietste om geld in te zamelen voor de kankerbestrijding.
Sven straalt zoveel energie en vreugde uit, dat deze foto mijn beginpunt is van mijn reis naar Praag! Sven is mijn talisman!
Ja hij had zelfs een hartje met zijn foto meegegeven. Sven fietst dus de gehele tocht mee.
Jos en Henriette Kramer hebben vanmorgen samen met ons ontbeten. Heel gezellig. Henriette vond dat ik voor de vroege ochtend wat ADHD gedrag vertoonde. Ik kon haar mening niet delen.....hahahaha.... Ik was alleen maar wat opgewonden.
Knuffels ten overvloede, voordat ik vertrok.
Exact om 8.45 uur zat ik op de fiets
Ik had zelf een route tot voorbij Rees uitgezet. Zoals gewoonlijk ging dat toch wat anders, dan ik had verwacht. Net voorbij Rees wilde ik met het pontje, maar dat voer niet. Dan maar over Wesel en daar de route oppakken.
Als kind maakte de steunmast voor radio en TV in Mierlo heel veel indruk.
Hoe dichter ik bij Wesel kwam hoe groter de TV mast van Wesel. Vroeger moesten we de antenne op Wesel richten om Duitsland 1 en 2 te kunnen ontvangen. Ik ben er nog nooit zo dicht bij geweest. Is nog altijd indrukwekkend!
Hoe ik het klaar gekregen heb weet ik niet meer, maar ik fietste over de grote weg, over de nieuwe brug en kon met geen mogelijkheid op het naastliggende fietspad komen. De auto\'s en vrachtwagens suizden voorbij.
In Wesel kon ik meteen de Römerroute oppakken. Precies bij het beginpunt (voor mij) stonden twee fietsers met dezelfde bepakking als ik.
'Waar gaat de reis naar toe?' ' Naar Praag' 'Haha.... dan hebben we dezelfde bestemming. Zitten de zwemvliezen ook in de tas?' Het stel kwam van Amsterdam. Ze waren aan hun derde dag. Ik grapte dat we elkaar de komende dagen beslist nog wel vaker zouden tegenkomen. Vele uren later zagen we elkaar weer voor het toeristenbureau in Haltern.
De route was echt prachtig, voor het grootste gedeelte door de bossen. Ik moest wel opletten bij het oversteken van provinciale wegen. Soms zag je helemaal niets door veel te hoge hagen!
Noordelijk van Dorsten fietste ik steeds over een soms verhard , dan weer onverhard fietspad. Links korenvelden, rechts moerasachtige gebieden en ontelbare vennetjes. Werkelijk prachtig.
Na 67 km toch maar even een boterham gegeten bij een bijna drooggelegen beekje. Grappig met al die hoogwater berichten.
Bij een terrasje stopten ik om een cola te drinken. Naast me zaten twee stelletjes; ook op de fiets.
' Na was trifft es, dass Sie so hier in der Gegend mit dem Fahrad fahren?'
Nou er ontstond een zeer humoristisch gesprek. De mannen waren wel jaloers dat ik drie weken alleen mocht gaan fietsen. Na 50 jaar huwelijk mochten ze nog geen dag alleen. Wel vroegen ze of ik bij hun fietsgroep wilde komen. Een beetje Nederlandse humor konden ze nog wel gebruiken. De stelletjes waren rond de tachtig en ze zagen er werkelijk zeer patent uit. Als je had gezegd vooraan 60 dan had je het ook geloofd. ' Na dann hatt die Ehe keine Spuren hinterlassen:' Ze lagen dubbel van het lachen.Toch maar verder fietsen, hoe gezellig het ook was.
In Krudenburg had ik het gevoel dat de tijd daar had stil gestaan. Wat een mooi rustiek dorpje.
Om drie uur was ik in Haltern am See. Een mooi stadje verzorgd volgens Deutsche Gründlichkeit.
Frau Barabara Werrgau was zeer vriendelijk. Ze moest mijn kamer nog wel in orde maken maar ze waste ook meteen mijn hemdjes uit.
Ze zette koffie en binnen de korste keren hadden we een geanimeerd gesprek.
Het maken met mijn blog doe ik via het internet van mijn telefoon.
Gaat niet helemaal goed. Het uploaden van de foto\'s lukte aanvankelijk wel, later niet meer.
Frau Werrgau belde naar de Italiaan, enkele huizen verder en daar ga ik straks eten en daar hebben ze ook WLAN. De blog komt dus weer in delen.
Ondertussen zijn mijn fietskleren alweer gewassen!
Frau Werrgau heeft ze al te drogen gehangen.
Ik heb me toch zin in een stevige pint! Bij de Italiaan ga ik eten en daar ga ik proberen de rest van de foto\'s te uploaden.
klik opHaltern am Seeom wat meer te weten te komen over de stad.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!