josvaneyck.reismee.nl

Dag 03 Rursee fietstocht Rondje rond de Rursee 67 km

In het hotel logeren alleen Nederlands sprekende mensen. Volgens mij allemaal onderwijs mensen: eigenwijs!!!!!!! Niet te filmen, maar wel leuk!

Vanmorgen had ik echt het idee om voor een alternatief programma te kiezen.

Maar dat kan ik tegenover Paul niet maken. Paul, ook dag 3 was de moeite waard! Hoe gaat het overigens met Wilma? Knapt ze al een beetje op? Kan niet anders met zo\'n zorg!

Toen ik buiten kwam vanmorgen, viel er zo\'n miezeige natte sneeuw. Regenbroek en overschoenen aangetrokken. Na tien km heb ik die toch maar uitgetrokken; fietst niet fijn.

De tocht voerde voor een groot gedeelte langs de Rursee oever

Link naar De Rursee

Het ging redelijk goed. Elke dag krijg ik de benen, bergop, beter rond. Ondanks het miezerige weer was de temperatuur goed. In de namiddag werd het weer kouder. Alsof de gure oostenwind weer aanwakkerde.

Het voordeel van fietsen is telkens weer, de plaatsen waar je komt. Plotseling fiets je dan weer een prachtig dorpje in, volledig in Fachwerk stijl.

Na vijftig km zou er een klim komen van meer dan 10 %. Door niet goed schakelen, moest ik al meteen van de fiets. Weer op gang kon ik in het zadel blijven tot boven. Ondertussen kijkend naar het in aanbouw zijnde greenpark Landal.

Link Landal

Bijna boven, een groot hek met een bordje ' Ende Weg' Meer stond er niet op.

Landal had alle bouwmaterialen op de weg geparkeerd. Was geen doorkomen aan. ' Stel je voor dat ik toch door het hek ga en er een of andere waakhond aan mijn fietsbroek gaat hangen....'

Dus maar omkeren. Ja je zeilt dan wel lekker naar beneden, maar je weet dat je elders de berg weer op moet. Er was geen elders: slechts een wandelpad liep naar boven. Ik heb er geloof ik wel een half uur over gedaan. En dan merk je de beperktheid van een fietsnavigatie. Het scherm is zo klein, dat je er geen overzichtskaart op krijgt. Gelukkig waren er 'Einheimischen' die me de weg wezen. Daardoor fietse ik de noordzijde van de Rursee, terwijl het toch echt de bedoeling was om de zuidzijde te nemen.

Ik ga de route voor morgen wat aanpassen, want die laatste km waren toch wel zwaar; dat zijn morgen de eerste km.

De route is weer via een link te zien.

Kijk rechts op de pagina: Dag 03 Rursee fietstocht

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!