josvaneyck.reismee.nl

Dag 01 98 km Rursee tocht.

Arme Wilma......arme Paul.....

Met wie moet ik nu het meest te doen hebben?

'Wilma ik wens je alle sterkte en gauw beter worden. Maak 100 % gebruik van 'zuster'

Paul. Hij heeft speciaal voor jou, om jou goed te verzorgen het fietsen afgezegd!'

Natuurlijk heb ik alle begrip. En ik houd je natuurlijk op de hoogte van mijn fietsavonturen.

We hadden er beiden zo naar toe geleefd. Natuurlijk heb ik overwogen of ik wel of niet zou moeten gaan. Overleg met Henrian leerde al snel dat ze het niet erg vond als ik alleen zou gaan fietsen; ze had tenslotte haar plan al getrokken! Die vrouwen...........??!!

Ik ben de afgelopen week ook verre van fit geweest. Ik hoestte als een ouwe gek, mijn keel brandde alsof het een grote blaar was. Vanaf vorige week woensdag geen meter meer gefietst. Andere jaren had ik er, begin april, al een paar duizend km opzitten.

Natuurlijk was ik om 7.00 uur wakker. Wat rommelen, de fietstassen .....tig keer in en uit pakken. Henrian had allerlei lekkere dingetjes klaar gelegd. (heb ik niet meegenomen) en om 9.00 uur zat ik op de fiets. Eigenlijk niet zo\'n interessante tocht. Teveel langs secundaire wegen met daarnaast een fietspad. Op die momenten dat je dan weer echt door de natuur fiets, zou je iedereen willen uit nodigen de auto te laten staan en wat vaker de natuur in te gaan.

Prachtige meertjes, een meanderende Niers en Rur. Stroomversnellingen in de Rur. Het water in de slootjes is zo helder dat je er zo van zou willen drinken.

Sperwers, eenden, ganzen, waterhoentjes, ja zelfs een koppeltje bevers op een eilandje in de Rur. Alleen daarom was het al de moeite waard.

Klik op de link ' Dag 01 98 km Rurseetocht'

Koud , koud, koud! Daarom ben ik niet gestopt. Angst om teveel af te koelen. Foto\'s heb ik onderweg niet gemaakt: te koud.

Om 15.00 uur stond ik voor de Gasthof 'Jägerhof' in Linnich. Op het raam een briefje geplakt dat er alleen kamers werden verhuurd; de keuken was gesloten. Een speciaal briefje dat fietsers zeer welkom zijn.

Mevrouw Knop wees me mijn kamer en was aller aardigst.

'Wenn Sie noch wünschen haben, sagen Sie Bescheid! Ach ich bringe Sie noch etwas Obst.'

Lekker lang gedoucht.

Geen internet.

' Hallo Frau Knop, hier nochmals der Jos. Gibt\'s \'ne möglichkeit um WLAN zu nützen?'

' Na... das hab ich nicht, aber Sie können ruhig bei mir im Wohnzimmer ins Internet!'

Ze kwam me halen maar ze kende het password niet.

Ze telefoneerde even met de buurman: Hotel Julia en jawel samen naar hotel Julia.

De eigenaar gaf met de code en ik kan op het internet. Hiep hiep hoera.

'Ich gehe noch eben mit nach ihrem Zimmer, denn es kann sein dass die Wände zu dick sind.'

Inderdaad, op mijn kamer geen ontvangst. ' Kom Herr von Eyck gehen wir ins Zimmer dass ich Ihnen geben wollten wenn Sie zu zweit gekommen wären'

En daar werkt het wel.

Ze heeft me gewezen waar het bier staat, ze haalde nog een flesje mineraalwater.

Hahahaha... Josje wordt weer in de watten gelegd. Wat een leuk mens!

Langzaam begin ik het koud te krijgen. Op deze kamer brandt geen verwarming.

Vanavond lekker eten in Linnich en morgen echt de Eifel in

Undecided

Ook in Linnich is het treurig hoe de midenstand om zeep wordt geholpen.

Een moderne kapperszaak knipt werkelijk allles.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!