josvaneyck.reismee.nl

Dag 017 DT 20120701 Bisschofsheim tot Röllshausen im Schwalmtal 105 km

Ik geloof dat ik gisterenavond om half tien al sliep.

Om kwart over zeven begon het harpdeuntje van mijn Iphone te rammelen. Monter uit bed en meteen alles ingepakt. Mijn spullen stonden al beneden in de hal, voordat ik ging ontbijten.

In de eetzaal waren toch een aantal tafels gedekt. Een tafel voor 7 personen. Stiekem hoopte ik dat het de dames waren van gisterenavond. Ik heb alleen ontbeten.

Half negen zat ik op de fiets. De eerste meter ging meteen omhoog en dat duurde exact 5.52 km.

Ik las dat Aart iets zei over de Tour de France waar eveneens 5.53 km werd gereden maar wel met drie en vijftig km per uur. Haha.... Ik had over de eerste vijf km een gem. van ca. 7 km, maar wel met een fiets van 15 kg, 18 kg bagage..... ja ja, dit heb ik al eens geschreven.

Halverwege de klim kwamen me twee mountainbikers voorbij. Ze hielden mijn tempo aan en begeleiden me tot aan de top. Grappig is al die vragen die dan worden gesteld. Je probeert heel regelmatig te ademen, maar daar komt helemaal niks meer van terecht doordat je steeds antwoord moet geven. Volgens mij deden ze dat bewust. Niettemin wederom zeer aardige mensen. De afdaling was niet zo gelijkmatig als de klim. In Gersfeld ging het werkelijk steil naar beneden. Ik was daar al voor gewaarschuwd.

Ik heb een probleem met mijn Iphone. Er staan ....tig apps op en uitgerekend die van de camera werkt niet of nauwelijks. Het komt waarschijnlijk van de afgelopen twee dagen. Ik heb hem steeds in de achterzak van mijn fietsshirt gehad. Soms was die aardig vochtig van het zweet. Dus dat zal de reden wel zijn. Dit betekent: Geen foto's!!! Of slechte!!

Fulda zag ik van ver op een berghelling liggen. Ik baalde , vanwege het niet kunnen fotograferen. De R1 route ging helemaal onder Fulda door. Door bossen, parken, etc... in één woord fantastisch. Ennnuh.. geen auto's.

Mijn navi volgde precies de groene fietsbewijzering tot Lauterbach.Van de R1 naar de R2 en later de R4 Een km of tien voorbij Lauterbach(Hessen) week de Navi af van de bepijlde route. Toch maar mijn eigen route volgen: Resultaat: jaja..... ik stond weer in een wei!

Wat doe ik, ga ik naar mijn uitgezette einddoel van vandaag via mijn eigen route die deels over een drukbereden weg leidt, of volg ik iets meer oostelijk een uitgezettte bepijlde route door het Schwalmtal. Ik ben toch voor het laatste gegaan. Daar had ik geen spijt van. Wat een prachtige route door het dal tussen twee bergkammen. Het ene dorpje was nog mooier dan het ander. Steeds weer de 'Fachwerkhäuser'. Sommigen als een puzzle met kleine blokjes hout betimmert.'Schindeln'Hele spreuken, meestal met religieuse achtergrond gebeiteld in het hout. Ik had het nog nooit gezien. Alsfeld is een stad die 'het bezoeken zeker waard is. Net zoals in Bambergen, tientallen rondleidingen, geleid door personen in klederdracht;. zeg maar, sober uitgedoste zwarte Pieten!

In Schrecksbach sprak ik een bewoner aan of er ergens overnachtingsmogelijkheden waren. 'Nein, nein, das gibt's hier schon Lange nicht mehr. Müssen Sie zehn Km weiter fahren.'

Twee km verder vond ik een Gasthof.waar ik kon overnachten. Het huis is zeg maar multifunctioneel: een pension, een pedicure en een Gasthof waar heerlijk bier wordt getapt.

Het eten smaakte ook prima. Overigens ...... de waardin kijkt heel ondeugend!

Toen ik de Gaststätte binnen kwam zat die aardig vol, maar er viel een doodse stilte.

Toen ik mijn bier en eten had besteld. Keken ze me nog eens van top tot teen aan: ' Hallo Ihr Allen, Ich bin der Jos aus Holland, ich bin mit den Fahrad hier und ihr könnt jetzt wieder weiter reden!'

Reacties

Reacties

Renate

Nou Jos, we volgen je elke dag en het is een genot om je spannende verhalen te lezen!! En wat een prestatie zeg, wij zijn apetrots op je!! Bij deze een hele dikke knuffel van Sven en van Hugo en Renate natuurlijk. De laatste loodjes, zet hem op!! x x x

Harry C.A.Daudt

Hallo Jos,

Ja, je komt ze nog altijd tegen; plots stilzwijgende paartjes,paren,mannen-onder-elkaar, vrouwen-onder-elkaar; komt zo'n zonderling-in-fietstenue met de deur in (ons)huis vallen.
Ik wens je van harte: een goede fietsreis....laat ons genieten van: deze 'ever ending story'.
Grusz Gott
Harry C.A.

titus

hallo Jos
na enige tijd van het internet afgesloten te zijn kan ik je weer volgen en de golflengte is nog steeds vermakelijk. hele goede reis verder toegewenst en volg de pijlen maar gerust in plaats van zelf te bedenken hoe je rijden moet. kan een dirigent eigenlijk van anderen aanwijzingen aanvaarden? ;-)

Marleen

Je bent al in je derde week!Ik heb je iedere dag gevolgd.Ik ga morgen zelf een weekje naar Frankrijk en kan je dus niet meer volgen (Bois des Battees).
Nog fijne fietsdagen en een goede thuiskomst! Daarna fijne vakantie met Henrian! liefs Marleen

sander

Hallo Jos aus Holland,.... heb je dat echt gezegd???

Verhalen blijven leuk, heerlijke manier om mijn werkweek te beginnnen ( tja das toch het voordeel van eigen baas zijn... ;-)

als ik alle reacties bekijk.... zie ik een rode draad... ze willen meer van je lezen.... IDEE: Waaron ga je niet proberen dit verhaal uit te laten geven....???? Moet animo voor zijn. De eerste 50 exemplaren zijn sowieso verkocht...;-) en een Fietsvakantie dichtbij is natuurlijk heel hip, sustainable, environmental friendly, verantwoord, en 'groen'.... haha

jan leermakers

hoi Jos,

Alsfeld is een mooi plaatsje hé. Ik heb daar met mijn scootervrienden nog am Pranger gestaan op de Markt. Dat is zo'n tamelijk onconfortabele grote metalen halsband die ze dus vastmaken. Je staat dan voor straf in dat middeleeuwse ding te kijk.
Veel sukses nog, de laatste loodjes !!

groetjes en tot ziens.

Robert, Lily en Philip

Ha Sjoske. Wij wensen je voor straks veel Vergnügen bij de Ruhrtalradweg. Het ruikt dan al bijna als thuis.
Zet hem op!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!