josvaneyck.reismee.nl

Dag 002 20120616 Wegberg/Moorhoven Nideggen 87 km

Om half zes was ik al wakker. Kon het nog tot 10 over zes in bed uithouden.

Om 8.00 uur zaten we aan het ontbijt. We waren de enige gasten. We kregen een prima ontbijt met zelfs roerei met gebakken spek. Niet Schlecht.... voor twee oude fietsende mannen.

Toen we op de fiets stapten begon het voor de afwisseling weer eens te regenen. Regenbroek aan, regenjack aan. Na 10 minuten hetzelfde ritueel maar nu andersom.

Onze route vandaag ging naar Jülich, Duren en via de Rurtalweg/Kaiserroute naar Nideggen.

We begonnen op een hoogte van ca. 65 meter. Na 14 km de gpxroute te hebben gevolgd moesten we toch maar weer eens van de route afwijken: na 25 km stonden we op dezelfde plaats. 'Hier waren we toch al!'zei Jos Kramer met protest in de stem. Ik kon er niet omeen Hij had zoals gewoonlijk weer gelijk Mijn reactie dat hij nu voor hetzelfde geld twee keer dat stukje van de route had gefietst, had niet het gewenste effect. 'Als ik de Edge 800 heb laden we beiden de gpxroute in en dan kunnen we elkaar , indien nodig, mooi corrigeren' Nee dat vond ik niks: 'Dan hebben we het alleen nog maar over 'gaan we rechts, links over volgen we de gpxroute. Vanavond aan tafel hadden we het er nog over.

In Jülich fietsten we op 80 meter hoogte. Vanaf dat moment hebben we geen auto meer gezien.

We fietsten over diverse bruggetjes links en rechts stroomopwaarts. Regelmatig waren er prachtige stroomversnellingen en kleine watervalletjes. Op zo'n moment liep ook meteen het fietspad omhoog.

.

Vijf km voor Nideggen zaten we op 160 meter hoogte. Links en rechts werden de heuvels al hoger en hoger.

Ik las toen een smsje van Henrian. ..................jullie schatjesxxxxxxxxx. 'Tjonge, jonge' zei Jos Kramer''en dat al na twee dagen!'

Het venijn zat in de staart. De laatste 2,5 km hebben we nog eens 160 meter overwonnen. Jos bleef keurig achter me fietsen. Na een opmerking ging hij me voorbij. Hij fietst tenslotte veel sneller bergopwaarts dan ik. Me zelf wijsmakend: 'Maar hij weegt 15 kg lichter, en heeft 12 kg bagage minder.' Smoesjes. Nideggen ligt op 320 meter hoogte.

We waren nog maar tien minuten in Nideggen toen Henriette en Henrian daar waren. Inderdaad zelfs al na twee dagen een hartelijk weerzien.

We vroegen of ik ergens zou kunnen overnachten. Nog geen vijf minuten later stond er iemand van Hotel 'Der Ratskeller'aan tafel en vertelde dat ze nog net één eenpersoonkamer vrij hadden.

Boven bleek het gewoon een twee persoonkamer te zijn. Wel iets boven het budget, maar Henrian betaalde!!!

Samen hebben we heerlijk gegeten en tegen half acht zijn Jos, Henriette en Henrian vertrokken.....

Tja .....toch wel vreemd: ik daar alleen in een vreemde stad.

Ben maar gauw mijn blog gaan schrijven...

Op facebook zie je de route.

Reacties

Reacties

Titus

Hee Jos
de Heilige Geest fietst met je mee èn je beschermengel dus die plek waar jullie voor hetzelfde geld twee keer kwamen is best verklaarbaar ;-)
succes morgen, zal voor je bidden.

jos kramer

hoi Jos,
wij waren iets na negen uur weer thuis. Met een beetje weemoed, dat wel!
Maar het waren 2 heerlijke dagen. Wij wensen je nog een hele plezierige tocht en...... denk eraan houd het zuiden boven, dan zijn links en rechts ook goed!

groeten

jos K.

els

Jos, super leuk die verhalen ook met die twee lachende dames erbij! Heel veel fietsplezier verder en ..................Ein Esel fährt im Allgemeinen kein zweimal denselben Stein entlang!

Succes Jos

liefs fred els charlotte babette govert

Michiel

Hoi Jos, ik heb bewondering voor je. Hopelijk lukt het je. Hele fijne dagen en een mooie tocht gewenst.

succes en groeten Michiel

Corrie Sanders

Hai Jos,
Erg leuk om jou tocht te volgen,ik vind het superknap om in je eentje te gaan.
Heel veel succes,ik blijf het volgen.,met een licht gevoel van heimwee,maar eind juli vertrekken wij ook weer.
Geniet er van Jos.
Groetjes Corrie Sanders.

Ria

Hoi Jos,

Dat ziet er inderdaad gezellig uit! Na zo'n verrassende start van je tocht zal het inderdaad wel even wennen zijn om alleen verder te gaan. Succes en geniet er van!
We blijven je volgen.

groetjes Hans en Ria

Agnes

Hallo Jos.
Vandaag dus helemaal alleen op je fiets !
Ik fiets altijd met " Elias "....zelfs van De Mortel naar Gemert !
Wens je een goede tocht en een behouden thuiskomst !

Groeten,
Agnes.

Gré

Ha Jos,
Wat een leuke foto's, ook die van jullie vieren!

Nu alleen verder...
Veel fietsplezier, ben benieuwd of je veel hardop zingt in je eentje!
Succes,
Paul en Gré

jan leermakers

hoi Jos,
nou, Nideggen is al een aardig klimmetje, ben daar vaak met de scooterclub geweest. Mooi daar. Hopelijk hou je het droog komende tijd.
groet en sukses,
jeannot

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!