josvaneyck.reismee.nl

Dag 001 20120615 Pfalzdorf Wegberg/Moorhoven 102 km

Ik zat vanmorgen mijn email nog even te checken toen tegen achten Jos Kramer plotseling in vol ornaat voor me stond, met een grijns van hier tot Tokio.
'Je wilt me toch niet zeggen dat.......'
'Ja, ik fiets 2 dagen mee!'
'Lu...' was mijn reactie. Weken lang heb ik op mijn manier geprobeerd op hem om te praten een paar dagen mee te fietsen. Jos was onverbiddelijk: Ik stelde mijn doelen veel te hoog. Oké!!
Wat was dat een leuke verrassing en die twee vrouwen maar giebelen. Hadden ze al drie weken geleden bekokstoofd. De dames komen morgen naar Nideggen. Kunnen we gezellig samen eten en daarna gaat de Duitslandtour alleen verder.


Heerlijk samen ontbeten en broodjes gemaakt voor onderweg.
Net voor 9.00 uur belde Sander, die me(ons) veel succes wenste.
Exact om 9.00 uur zaten we op de fiets. Ik kende die Jos Kramer niet terug: hij zat te springen op de fiets. De druilerige regen had totaal geen invloed op zijn humeur. We waren Pfalzdorf nog niet uit of hij begon het hele 60-tiger jaren repertoire te zingen, zoals, 'Zachtjes tikt de regen...., Sophietje...., De wind was lang...., etc..... . Lachend zeiden we tegen elkaar: 'Als de jeugd ons zou horen met ons bejaarden repertoire!'


We hadden het zo druk met elkaar, dat we regelmatig een afslag van de route miste. Maar niet getreurd: met de Velomapkaart zit je zo weerop een alternatieve goed fietsbare weg. Steeds in de buurt van de route en natuurlijk ook regelmatig op de route.


We reden langs een klein smal maar oh zo mooi paadje langs de Niers tot een viaduct van de A 40.

Daar moesten we onderdoor lopen omdat het te laag was om te fietsen.

Meteen na het viaduct zagen we een bordje 'Bauerncafé'. Het leek meer op een sterrenrestaurant, inclusief de prijzen op de kaart. We dronken alleen koffie. De eigenaresse vond ons zo zielig, toen we vertelde dat we tot de Bodensee fietste, dat we spontaan een stuk Kuchen kregen en een appeltje voor onderweg. Haar man vond het maar niks. Geen omzet met dat shit weer en dan ook nog de verse Kuchen weggeven......

Rond Viersen was een prima fietspad aangelegd, dat ons mooi om de drukte van de grote stad leidde. Ook van Mönchengladbach hebben we niet veel gezien.

In Viersen hield het op met regenen. Binnen een half uur waren we droog. Om mijn Goretex jackje maak ik me wel een beeetje zorgen: De wasbeurt om het weer volledig waterdicht te maken was dus mislukt. Henrian brengt het waterproof spul morgenavond mee.

In Wegberg hebben we een pilsje gedronken. Ondertussen belde Jos Kramer om een slaapplaats te vinden.

We hebben nog 4 km gereden naar Moorhoven. Hotel 'ALte Schlagbaum'. De kamer is prima het eten uitstekend volgens de Duitse 'Gut Bürgerliche Küche'. Terwijl Jos Kramer naar Ukraïne Frankrijk kijkt werk ik aan mijn blog.

De spannende plannen voor vanavond zullen niet verder reiken dan rustig op bed naar het voetballen kijken.......

De route is te zien op facebook

Reacties

Reacties

Marleen

De kop is er af Jos! Leuk, die aftrap met z'n tweeën!

Maaidje

Volgens Toos en Wiel heb je de tour er al bijna opzitten.Nu de rest nog....... Heeeel veel knuffels en groetjes van onze buurtjes.
Een dikke zoen en tot morgen. Veel plezier.

Gina

Leuk dat je onverwachts toch nog even een maatje meekreeg.

groetjes en morgen hopenlijk beter weer.

Gina

Frans

Veel plezier in Nideggen.
JP & ik gingen daar altijd klimmen.
Blijf je volgen. Heel veel succes en beter weer dan het hier was.

aart

Ha Jos , ik blijf je volgen. ik bewonder je zeer. tot spoedig

Frank

De kop is eraf!
Wel leuk, zo onverwacht toch nog starten met een fiets maatje.
Hopelijk wordt het snel wat beter fiets weer.

Titus

wat een geluk dat je zo'n fietstomtom hebt en wat leuk dat je (daardoor?) zulke mooie fietspaadjes vindt. M'gladbach ken ik alleen van de snelweg maar jij ziet het zoals God het bedoeld heeft/zou kunnen hebben

Jetje

Stoere mannen zijn jullie.
Geweldig om deze positieve reacties te lezen.
Succes vandaag, en tot straks

Hermine (Lourdes)

Wat leuk om je te volgen!Prachtig wat jullie zoal te zien krijgen van "de schepping".
Leuk voor je dat Jos K. toch nog enkele dagen met je mee fietst.
SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik blijf je volgen!

Sven

Nou opa wij zijn nu al super trots op jou. Wat knap dat mijn opa dit 'zo' maar even doet!!!
Fijn dat je nog even een fietsmaatje meekreeg.
We blijven je volgen! Succes!
Dikke knuffel van je kleine mannetje Sven en van papa en mama x xx

Ed de enige Amsterdammer

He mannen ik hoop dat het weer mee zit een fijne reis toegewenst laten we maar duimen dat het weer zo blijft
lekker zweten gezonder kan niet trap voor mij ook maar een stukje de groetjes Edje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!