josvaneyck.reismee.nl

256 km

Donderdag 31 mei 2012

Het lukte me pas om 19.10 uur te vertrekken naar de LNB in Duisburg: Ons recreatieplekje.

Ongeveer 40 km hield ik het droog. Daarna begon het te regenen. Niet eens zo hard , maar nog eens bijna 40 km maar dan in de regen.... Ja ja het water sopte in mijn schoenen. Toch fietste ik heel lekker. De wind stond gunstig en ik schootgoed op. Toen ik Krefeld binnenreed begon de duisternis al aardig te vallen. Mijn navigatie heeft ooit een weggetje door de Krefeldse bossen gevonden. Dat ziet er in het donker wel heel anders uit. Meteen was de snit eruit. De brug over de Rijn was heel erg. Het fietspad ligt links en ik werd door mijn natte bril behoorlijk verblind. Over de bril kijken gaf ook niet zoveel soelaas; anderswas ik uiteraard geen brildrager. Om 22.45 was ik op ons plekkie. Toch weer mooi 78 km onder de wielen.

Mijn onderkant van de linkerbovenarm voelde aan alsofenkele spieren behoorlijk verzuurd waren. Moet natuurlijk aan de nieuwe zadelpen wennen. Het zadel staat wat meer naar voren. Ik kijk wel hoe het morgen gaat anders maar proberen te verzetten. Of een overblijfsel van mijn nog steeds pijnlijke hand en schouder?

Vrijdag 1 juni 2012

Het is doodstil op de LBN. De zon schijnt en het gekrakeel van de vogelsis prachtig.

Ik had een mooie tocht uitgezet door het 'Neanderthal'. Het begin van de tocht ging niet naar wens. Veel stoppen vanwege de verkeerslichten. Eenmaal in het buitengebied wist ik weer waarom ik het Neanderthal wilden doorkruisen. In de eerste50 km heb ik ca. 900 meter hoogte overwonnen. Bij een gem. stijging van 6% heb ik toch mooi 15 km geklommen... en dat op mijn ouwe dag!Het ging wel niet hard maar ik voelde me prima. Voor mijn gevoel had ik alleen maar geklommen. Na een redelijk lange stop vanwege eeneen enorme plensbui kwam ik niet meer aan de gang. En dat terwijl er geen bergen meer waren. De laatse 35 km heb ik het Leinpfad langs deRuhr gevolgt. Pas het laatste uur begon het weer te lopen.

Ik was zo kapot dat ik om 20.00 uur bij de TV in slaap viel, totdat ik met vreselijke kramp in mijn bovenbeen wakker werd.

Zaterdag 2 juni 2012

Om half negen zat ik op de fiets. Ik ben heel rustig begonnen want ik wilde op 'reserve'fietsen. Ik had tenslotte om 17.00 uur in Beneden Leeuwen nog een beroepsmatige activiteit te klaren.

Het viel niet mee! 80 km wind op kop. De verzurende pijn in mijn linker bovenarm begon weer op te spelen. Aan het zadel gesleuteld. Mijn zadel kon niet verder naar achter bij de nieuwe 'Airwings'zadelpen. Dan maar het stuur verzetten. Nou dat hielp! Morgen het linker handvat nog een millimetertje verzetten en dan is dan probleem ook weer verholpen.

Toch maar weer mooi in drie dagen 256 km gereden.

Mijn gereden tochten lieten zich moeilijk uploaden: Kreeg steeds de melding dat er een communicatieprobleem was. Zou het liggen aan de update van de connect.garmin site? Aan mijn Edge kan het tenslotte niet liggen!!!???

Reacties

Reacties

wendy

He die Jos,
Leuk om weer te lezen wat je allemaal aan het doen bent in Duitsland! Succes met de tocht en je komt op onze verjaardag weer terug. wij zitten dan in de Vendee.
Veel succes en veel plezier
groetjes van ons
PS Jeroen is vandaag onverwachts kampioen geworden groot feest daar....

Titus

Jos,
je bent een geweldenaar op vele vlakken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!